Zo werkt Delft Support

Home » Wmo » Zo werkt Delft Support

Bij Delft Support helpen we veel inwoners van Delft die hulp of ondersteuning nodig hebben. In de serie Zo werkt Delft Support laten collega’s van de verschillende teams zien wat ons werk inhoudt. Zij vertellen over de hulpvraag, laten zien wat ze doen voor hun cliënt, waar ze tegenaan lopen en wat ze bereiken.

Christel, medewerker van het loket van de Wmo, vertelt over haar werk

“Wij zijn het loket voor de Wmo. Het loket is het eerste aanspreekpunt voor iedereen die contact opneemt met de Wmo. En de Wmo doet echt heel erg veel.”

Hoe werkt het Wmo-loket? lees het verhaal van Christel

 

Caroline, medewerker Team Wmo, over het echtpaar Hoogeveen:

“Meneer Hoogeveen kon zich door lichamelijke aandoeningen steeds lastiger redden thuis. Mevrouw Hoogeveen probeerde haar man zo goed mogelijk te ondersteunen, maar raakte daardoor overbelast en fysiek en emotioneel uitgeput.” 

Lees het verhaal over Caroline en het echtpaar Hoogeveen

 

Peter, medewerker Team Wmo, over meneer Van Dalen:

“Door de hersenbloeding was hij halfzijdig verlamd en zijn spraak was aangetast. Dat is natuurlijk psychisch een klap. En daarnaast kon hij zich in de eengezinswoning waar hij samen met zijn vrouw woonde niet langer zelf verplaatsen.”

Lees het verhaal over Peter en meneer Van Dalen