Onze werkwijze

Home » Over ons » Onze werkwijze

Delft Support is er voor alle inwoners van Delft met vragen op het gebied van zorg, jeugdhulp of maatschappelijke ondersteuning. Redt u het even niet op eigen kracht? Neem dan contact met ons op. We werken volgens de volgende stappen:

1- Aanmelden

U meldt zich aan bij Team Jeugd, Team Wmo of de Jongerenacademie van Delft Support. Na uw aanmelding plannen we een afspraak met u in. Het kan soms even duren voordat deze afspraak plaatsvindt. 

2 – Eerste afspraak

De eerste afspraak vindt plaats bij u thuis of bij ons op kantoor. Tijdens deze afspraak bespreken wij met u waar u mee zit. Daarom stellen we u allerlei vragen.

3 – Vervolg

Na dit eerste gesprek maken we afspraken met elkaar over wat u nodig heeft aan hulp of ondersteuning. Dit kan van alles zijn, uiteraard afhankelijk van de vraag die u heeft. De hulp die u nodig heeft, leggen we vast in een plan. Daarna gaan we ermee aan de slag. We bieden u zelf de juiste hulp of zorgen dat u die krijgt van een andere organisatie.

Iemand aanwezig bij het gesprek

U mag iemand vragen om bij de gesprekken met onze medewerker aanwezig te zijn. Dat kan een familielid, een vriend of een kennis zijn. Maar u kunt ook vragen om een cliëntondersteuner van Delft voor Elkaar (https://www.delftvoorelkaar.nl/voor-inwoners/clientondersteuning). Dit is gratis.

Geluidsopname maken

U mag een geluidsopname maken van een gesprek tussen u en een medewerker van Delft Support. Geeft u dat dan wel even van te voren aan. De geluidsopname mag u alleen gebruiken om het gesprek nogmaals te beluisteren, u mag het niet openbaar maken. We hebben hiervoor enkele spelregels voor geluidsopnames opgesteld.