Onze werkwijze

Home » Over ons » Onze werkwijze

Delft Support is er voor alle inwoners van Delft met vragen op het gebied van zorg, jeugdhulp of maatschappelijke ondersteuning. Redt u het even niet op eigen kracht? Neem dan contact met ons op. We werken volgens de volgende stappen:

1 – Aanmelden

U meldt zich aan bij Team Jeugd, Team Wmo of de Jongerenacademie van Delft Support. Na uw aanmelding plannen we een afspraak met u in. Het kan soms even duren voordat deze afspraak plaatsvindt.

2 – Eerste afspraak

De eerste afspraak vindt plaats bij u thuis of bij ons op kantoor. Tijdens deze afspraak bespreken wij met u waar u mee zit. Daarom stellen we u allerlei vragen.

3 – Vervolg

Na dit eerste gesprek maken we afspraken met elkaar over wat u nodig heeft aan hulp of ondersteuning. Dit kan van alles zijn, uiteraard afhankelijk van de vraag die u heeft. De hulp die u nodig heeft, leggen we vast in een plan. Daarna gaan we ermee aan de slag. We bieden u zelf de juiste hulp of zorgen dat u die krijgt van een andere organisatie.

Iemand aanwezig bij het gesprek

U mag iemand vragen om bij de gesprekken met onze medewerker aanwezig te zijn. Dat kan een familielid, een vriend of een kennis zijn. Maar u kunt ook vragen om een cliëntondersteuner van Delft voor Elkaar. Dit is gratis.

Geluidsopname maken

U mag een geluidsopname maken van een gesprek tussen u en een medewerker van Delft Support. Geeft u dat dan wel even van te voren aan. De geluidsopname mag u alleen gebruiken om het gesprek nogmaals te beluisteren, u mag het niet openbaar maken. We hebben hiervoor enkele spelregels voor geluidsopnames opgesteld.

Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling

Bij Delft Support zijn we altijd alert op signalen van kindermishandeling of huiselijk geweld. Hebben we een vermoeden? Dan doorlopen we de Meldcode Huiselijk geweld en Kindermishandeling. We bespreken dan samen met de cliënt welke stappen nodig zijn om de situatie te verbeteren en het geweld te stoppen. Een van onze aandachtsfunctionarissen helpt daarbij.