Aanmelden en werkwijze

Home » Jeugd en gezin » Aanmelden en werkwijze

Maakt u zich zorgen over het opgroeien van uw kind? Of loopt u bij het opvoeden tegen problemen aan? Dan kunt u terecht bij Team Jeugd van Delft Support. U kunt iedere werkdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen naar Delft Support via 14015. U komt dan via een keuzemenu van de gemeente terecht bij een medewerker van Delft Support. U kunt ook digitaal een melding doen:

Werkwijze

Na uw aanmelding krijgt u een contactpersoon toegewezen. Dit is uw ‘casemanager’. Hij of zij maakt met u een afspraak. Het kan soms even duren voordat deze afspraak plaatsvindt. Deze afspraak vindt plaats bij u thuis of bij ons op kantoor.

Tijdens deze eerste afspraak bespreken wij met u en uw kind waar jullie mee zitten. Daarom stellen we u allerlei vragen. Na dit eerste gesprek maken we afspraken met elkaar over wat uw kind of gezin nodig heeft aan hulp of ondersteuning. Dit kan van alles zijn, uiteraard afhankelijk van uw hulpvraag.

Drie manieren van hulp

Wij kunnen op drie manieren helpen:

  • Medewerkers van Team Jeugd bieden zelf hulp.
  • Een zorgaanbieder die een contract heeft met de gemeente biedt hulp (dit heet ZIN: zorg in natura).
  • U koopt zelf hulp in met een persoonsgebonden budget (pgb).

Welke manier van hulp voor u passend is, bespreken we in het eerste gesprek.

Verordening Jeugdhulp

Delft Support voert het jeugdbeleid uit van de gemeente Delft. Wilt u meer weten over het jeugdbeleid van de gemeente? Lees dan de Verordening Jeugdhulp Delft 2024 en Nadere regels jeugdhulp.

Zie ook: PGB-tarieven jeugdhulp gemeente Delft 2024