Aanmelden en werkwijze
Maakt u zich zorgen over het opgroeien van uw kind? Of loopt u bij het opvoeden tegen problemen aan? Dan kunt u terecht bij Team Jeugd van Delft Support. U kunt iedere werkdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen naar Delft Support via 14015. U komt dan via een keuzemenu van de gemeente terecht bij een medewerker van Delft Support. U kunt ook digitaal een melding doen:
Werkwijze
Na uw aanmelding krijgt u een contactpersoon. Dit is uw ‘casemanager’. Die maakt met u een afspraak. Het kan soms even duren voordat deze afspraak plaatsvindt. Deze afspraak vindt plaats bij u thuis of bij ons op kantoor. Tijdens deze eerste afspraak bespreken wij met u en uw kind wat goed gaat en wat beter kan. Daarom stellen we u allerlei vragen. Na dit eerste gesprek maken we afspraken met elkaar over wat uw kind of gezin nodig heeft aan hulp of ondersteuning. Dit kan van alles zijn, uiteraard afhankelijk van uw hulpvraag.
In deze tekening leest u precies hoe Team Jeugd werkt. En wat u kunt verwachten van Team Jeugd (klik erop voor een vergroting):
Drie manieren van hulp
Wij kunnen op drie manieren helpen:
- Medewerkers van Team Jeugd bieden zelf hulp.
- Een zorgaanbieder die een contract heeft met de gemeente biedt hulp (dit heet ZIN: zorg in natura).
- U koopt zelf hulp in met een persoonsgebonden budget (pgb).
Welke manier van hulp voor u passend is, bespreken we in het eerste gesprek.
Jeugdbeleid gemeente Delft
Delft Support voert het jeugdbeleid uit van de gemeente Delft. De gemeente heeft de hulp en ondersteuning van gezinnen en jongeren in Delft opgeschreven in een paar documenten. Hierin leest u meer over hoe de gemeente deze hulp organiseert. En welke regels er zijn. Op deze pagina van de gemeente leest u daar meer over: Jeugdbeleid | Gemeente Delft